pozycjonowanie

Pozycjonowanie Google – jak dobrze promować stronę w internecie?

5/5 - (3 votes)

Pozycjonowanie stron www skupia się na kilku aspektach. Pierwszym z nich jest tworzenie wartościowych treści, drugim linki, trzecim pozytywne doświadczenia klientów w trakcie obsługi strony. Czy wszystkie te działania należy prowadzić jednocześnie? A może warto skupić się tylko na jednym? Co da lepsze efekty?

Przypomnijmy, że pozycjonowanie Google to budowanie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Wymaga dostosowania się do algorytmów Google, klientów i ich preferencji oraz zachowań konkurentów w branży.

Content to podstawa, czyli skuteczne pozycjonowanie stron w praktyce

Nie bez powodu mówi się, że content is a king. To treści odgrywają najważniejszą rolę w pozycjonowaniu. Google docenia strony wypełnione tekstami o wysokiej jakości, które przekazują użytkownikom przydatne z ich punktu widzenia informacje. Ważne są też zawarte w nich słowa kluczowe. Pozycjonowanie stron Wrocław skupiać się będzie na frazach lokalnych, związanych z konkretnym miastem lub regionem, a ogólnopolskie na frazach ogólnych oraz tych z długiego ogona widocznych na terenie całego kraju.

Dobry content podnosi pozycję w Google, nie jest jednak wystarczający do tego, aby strona wyświetlała się w TOP10 – zwłaszcza gdy mamy do czynienia z frazą o wysokiej konkurencyjności.

Pozycjonowanie Google, a odnośniki zewnętrzne

Koniecznym elementem są więc linki zewnętrzne. Skuteczne pozycjonowanie stron bierze pod uwagę zarówno content jak i linkowanie – rozkładając siły po równo. Odnośniki powinny wyglądać naturalnie, jakby były dodawane przez prawdziwych klientów na różnych stronach, blogach czy serwisach internetowych. Dodatkowo warto umieszczać je w komentarzach oraz na forach internetowych. Dbajmy przy tym o odpowiednie anchory oraz wybór dobrej jakości serwisów – najlepiej takich, które są powiązane tematycznie z naszą witryną.

UX, czyli pozytywne doświadczenia użytkowników

Samo dostosowanie witryny pod algorytmy nie wystarczy. Przyciągnięty użytkownik może szybko opuścić stronę, jeśli nie spełni ona jego podstawowych wymagań. Pozycjonowanie stron powinno również wziąć pod uwagę działanie witryny – to czy jest responsywna, intuicyjna w użytkowaniu, czy szybko się ładuje. Nawet małe rzeczy, jak umiejscowienie przycisku call to action, mogą przesądzić o skuteczności pozycjonowania. Warto więc na to zwrócić uwagę.